İnsanların çoğunda timsah nakışlı kıyafetler, ayakkabılar,
parfümler ve saatler görüyorsunuzdur. Peki neyi simgeliyor bu timsah? Dünyada
bir ilki simgeliyor. Evet yanlış duymadınız! Dünyada ilk defa bir marka, giyim
ürünü üzerinde dışarıdan görüldüğü için bu timsah bir ilki yansıtıyor. Fikrin
sahibi, markanın da sahibi olan Rene Lacoste’dir. 1933 yılında sadece kendi
kişisel kullanımı için hava alan pamuk örme kumaşlar kullandırarak gömlekler
diktiren Rene Lacoste, maçlarda hem terlemeyi önlemek hem de rahat hareket
etmeyi sağlamayı amaçlamıştır. Maçlar derken kastettiğim tenis turnuvalarıydı.
Çünkü Rene çok başarılı bir tenis sporcusuydu. Hatta Rene Lacoste de simgesi
gibi bir ilkin sahibidir. Davis Cup tenis turnuvasını kazanan ve Amerikalı
olmayan ilk tenisçidir kendisi. Spor alanında böylesine büyük başarıya sahip
olan Rene, modayla da yakından ilgileniyordu.
Rahat ve
terlemeyi önleyen tasarımlarıyla endüstriyel üretime başlamak isteyen Rene,
modern bir markanın hiç değişmeyecek ikonik bir ürüne sahip olması gerektiğine
karar verdi. Sonrasında ise kendisine yapılan ‘timsah’ yakıştırmasını
hatırlayarak, Lacoste markasının ikonik ürününü oluşturdu ve endüstriyel
üretime başladı. Timsah, benzerlerinden daha farklı olduğu için resmen devrim
yarattı. Bugün ise Fransa’nın en önemli markalarından biri oldu. Dünya çapında
da 1000’in üzerinde mağazada, 114 ülkede faaliyet gösteriyor. Mağazalarında
sürekli en trend ürünleri bulunduran Lacoste markası sayısız müşteri
zenginliğine sahiptir. Özellikle saat tutkunlarının vazgeçilmez adresi Lacoste
kol saatleridir. Timsah, Lacoste bayan kol saatlerinde şıklığı ve zarafeti
simgelerken doğallığıyla da göz kamaştırıyor. Markanın ikonik ürünü, Lacoste
erkek kol saatlerinde de rahatlığı ve benzersizliği vurgulamaktadır.
Lacoste
saatleri, müşterilerine farklı, seçkin, kaliteli ve orijinal bir dünya
sunmaktadır. Bu dünya tüketicilere o kadar benzersiz ve kaliteli gelmiş ki,
istatistiklere bakarak bunu kolaylıkla anlayabiliyoruz. Çünkü yapılan
istatistiklere göre dünyadaki Lacoste mağazalarında ve köşelerinde her saniyede
2 adet Lacoste ürünü satılmaktadır. Hal böyle olunca Lacoste kol saatlerinin
seçkinliğini ve özelliğini anlamamak mümkün değil. Tenis kortlarında avını
hiçbir zaman bırakmayan anlamındaki lakabını çok beğenen Rene Lacoste’a gerçek
bir ‘timsah efsanesi’ yarattığı için minnettarız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder